Hvad får folk til at gå ind i en frisørsalon i en storby som Roskilde?

Der bliver lavet flere og flere undersøgelser for at finde ud af hvordan man får kunderne ind i netop sin frisørsalon. Specielt pga. det store udbud af saloner rundt omkring i storbyer som f.eks. Roskilde.

Efter nærmere undersøgelser har det lykkedes at komme frem til hvad borgerne i Roskilde leder mest efter når de skal vælge frisørsalon.

Som frisør i Roskilde vil man erfare at, hovedvægten af folkene mener, at det vigtigste er at man følger sig velkommen og afslappet. Det viser sig at det ikke kun er for at få en flot frisure folk henvender sig til frisørsaloner. Det er også for at få det bedre med sig selv og for at stresse ned. Hoveddelen af kvinder synes tilsyneladende at, det har en stressnedsættende effekt hvis, man som frisør i Roskilde, er rar at tale med og hvis omgivelserne i salonen er rolige og behagelige. Disse ting er dog først noget kunder finder ud af når de rent faktisk har været inde i den pågældende salon.

Hvad får så folk til at vælge en specifik salon ud fra mængden?

Mange mennesker bliver ofte forvirrede når de går ned igennem gågaderne og passerer den ene frisør efter den anden. Mange af frisørerne ser ens ud pga. deres skilte foran vinduerne og deres hårprodukter i vindueskarmene. Det kan godt være et problem, som frisør i Roskilde, hvis forbipasserende kunder ikke kan se forskel på udseendet – så begynder de at lede efter andre ting de kan se forskel på. Og det er prisen.

Undersøgelser viser at folk leder efter en frisør i Roskilde der stikker ud fra mængden, og hvis de ikke stikker positivt ud fra mængden med deres udseende udadtil – så bliver der kigget efter de steder der er billigst.

Hvad kan man lære af dette? Som frisør i Roskilde bør man tage det til sig og sørge for at differentiere sig fra de andre ved at ændre på sin udsmykning udadtil. Prøv at fjerne det nærmest obligatoriske kæmpeskilt ude foran, og erstat det med noget varmt og indbydende. Fanger det folks blik, skal de nok kigge længe nok til at se det er en frisørsalon – og så bliver de nysgerrige og kommer ind.